lunes, 15 de diciembre de 2014

Tipus de proves



Un cop citades les proves que es van passar, m’agradaria citar en que consta cada una:
  •   WISC-R i la seva recent actualització WISC-IV, constitueixen una de les proves d’intel·ligència més conegudes i utilitzades per part dels diferents professionals de la salut i educació. Es de tipus individual i ens permet obtenir puntuacions a tres escales: la verbal, la manipulativa i la total. La part verbal conté 6 subproves i les manipulatives altres 6. En l’àrea verbal es contemplen habilitats lingüístiques i constitueix un indicador per l’aprenentatge escolar (lectura, comprensió...). La part manipulativa o espacial es compon d’altres factors com són les capacitats sensorials, la discriminació visual o la capacitat visio-motora.
  •    ADI-R (de l’anglès , Autism Diagnostic Interview-Revised): Es tracta d’una entrevista semiestructurada, dirigida als pares dels nens amb una edat mental superior als 18 mesos. La seva duració es d’aproximadament una hora i mitja amb nens d’entre 3 i 4 anys d’edat, i entorn a tres hores en els cas de nens més grans o adults. Té una alta correlació amb els criteris clínics del DSM-IV.
  •   ADOS-G (de l’anglès Autism Diagnostic Observation Schedule-Generic): és una entrevista semiestructurada destinada a evaluar el joc, la interacció social, la comunicació i el joc simbòlic per mitjà d’una sèrie d’activitats socials de tipus lúdic. Consta de quatre mòduls diferents en funció del grau de desenvolupament. Ofereix un diagnòstic de tipus algorítmic amb punts de cort per poder diferenciar el trastorn autista d’altres trastorns del espectre.





M’agradaria finalitzar aquesta aportació amb aquesta cita:

"Lo que medimos con los tests de inteligencia no es lo que aparentemente pretende medir el test, la información del sujeto, su percepción espacial o su capacidad de razonar. Lo que miden los tests de inteligencia -lo que esperamos y deseamos que midan- es algo mucho más importante: la capacidad del sujeto de comprender el mundo que le rodea y los recursos que posee para enfrentarse con sus exigencias y desafíos".


David Wechsler (1.896-1.981)

Bibliografia:

No hay comentarios:

Publicar un comentario