Durant aquesta sessió
hem incidit en els aspectes essencials per poder seguir una conversa. La
psicopedagoga ha explicat quatre punts a tenir en compte i els hem treballat mitjançant
una sèrie de dibuixos, ja que amb aquests nens els hi funciona mol les
il·lustracions. Solen desconnectar bastant i si no tenen un referent no se n’adonen
del que estàs explicant. És de gran rellevància, tenir aquest aspecte en compte
per poder captar la seva atenció.
Els aspectes treballats
han estat els següents:
1-Mirem als ulls durant
una conversa per poder saber:
·
Si la
persona està o s’ha marxat.
·
Si està
distès o no.
·
Com
està la persona, si està trista o està plorant, contenta…
En G té moltes
dificultats en aquest sentit.
2- Escoltar i imaginar
el que ens expliquen: Hem de posar-nos en el lloc de l’altra persona quan ens
explica alguna cosa. Si la persona que ens està parlant està trista, nosaltres
no podrem estar rient….
3- Fer preguntes per
demostrar que tenim interès.
4-Respectar l’espai i el
cos dels demés. Quan parlem amb els demés ha d’haver un espai. Quan ens
expliquen alguna cosa no és adequat està tocant i/o abraçant, hem d’esperar a
fer-ho en el moment oportú. (Aquest és un aspecte que li costa molt a en R).
Ha estat una sessió molt
profitosa, on tots dos m’han sorprès bastant. Han estat atents i per posar en
pràctica tot això, han col·laborat a l’hora de posar en marxa una conversa. Hem
triat un tema a parlar, en aquest cas a sortit parlar de les aficions i han
estat capaços de poder fer-ho. A més, hem rigut molt, perquè deien coses molt
curioses.
Tot i així, cal remarcar
que és un aspecte que els hi costa molt i posen molt d’esforç i ganes per
continuar superant-se. A més, trobo que l’actitud de la psicopedagoga és molt
bona, els intenta comprendre i coneix molt bé les seves necessitats. D’aquesta
manera, fa que tingui uns objectius molt marcats i sap com encaminar-los perquè
treballin i estiguin més o menys atents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario