martes, 16 de diciembre de 2014

Conclusions AUTISME i SÍNDROME ASPERGER

Degut a tot el treball realitzat amb els dos alumnes en qüestió he pogut especialitzar-me en dos tipus d’autisme, d’aquesta manera he arribat a vàries conclusions entre el síndrome d’asperger i l’autisme i m’agradria deixar-les reflexades en aquest blog.
En primer lloc, els factors implicats en l'autisme són similars als del síndrome d'Asperger. Per això parlem de TEA. Els trastorns generalitzats del desenvolupament es caracteritzen per problemes d’interacció social, de comunicació o comportaments, interessos i activitats estereotipates. Així, la comunicació dels Asperger i autistes està molt centrada en els seus propis hàbits i interessos i no en les demandes de l’altre donat que manquen d'empatia (pel dèficit en la teoría de la Ment). La diferencia entre el síndrome d’asperger i l’autisme es troba amb la disfunció i el retard del llenguatge, que aquests últims presenten. Els autistes tenen problemes més greus de parla que un Asperger.

Tots dos tipus tenen dèficits emocionals en les funcions executives ja que les seves conductes i els seus processos de pensament són generalment rígids, inflexibles, repetitius i perseverants. Solen ser persones impulsives, que mostren problemes per inhibir una resposta inadequada, presenten dificultats a l'hora de prendre decisions importants i solen tenir problemes per organitzar i seqüenciar els passos necessaris per solucionar un problema. També tenen dificultats en organització (que els permeten solucionar un problema);dificultats per fer plans i després seguir els plans per guiar el comportament; dificultats per començar i finalitzar una activitat; serioses limitacions a l'hora de prendre decisions diferents, perspectives sobre la mateixa situació en diferents moments (rigidesa mental); pobre resistència a la distracció i la interferència; pobre habilitat per organitzar i manejar el temps..etc.
Des de la teoria del dèficit en Teoria de la Ment es diu que nens amb TEA com és el cas dels Asperger i nens amb Autisme, no mostren l’habilitat de simular, la capacitat de fantasiar i jugar simulant. No entenen la simulació, ni simulen quan juguen. Mostren serioses dificultats per “posar-se en el lloc de l'altre” i intuir el seu món mental. Això fa que tinguin dificultats per mantenir interaccions socials fluïdes, dinàmiques i recíproques, fer amics, treballar i ser 100% indenpendents.
Algunes de les conseqüències d'aquesta limitació per comprendre el món mental dels altres serien les següents: dificultat per predir la conducta dels altres, dificultat per adonar-se de les intencions dels altres i conèixer les veritables raons que guien les seves conductes, dificultat per entendre emocions, tant les pròpies com les dels altres, la qual cosa els porta a mostrar escasses reaccions empàtiques, dificultats per comprendre com les seves conductes o comentaris afectaran a les altres persones i influiran en el que els altres pensin d'ell, en oferir qualsevol tipus d'informació, mostren dificultats per tenir en compte el nivell de coneixement de l'interlocutor sobre el tema en qüestió, dificultat per tenir en compte el grau d'interès de l'interlocutor sobre el tema de conversa, dificultat per anticipar el que els altres poden pensar sobre el seu comportament, dificultat per mentir i per comprendre enganys, dificultat per comprendre les interaccions socials... etc.
D’aquesta manera, podem parlar d'autisme i Sindrome d'Asperger com a TEA perquè presenten unes semblances tals com :
- No perceben dobles sentits o dobles intencions (Dificultats en el procesament de la informació).

- Tenen problemes socials (d'interrelació) amb persones. Per això els dificulta treballar (els pot resultar estresant).

- Excessiu interès per un tema (dades d ‘aniversaris, història, videojocs, capitals del món, ordena alfabèticament llibres o un objecte.

- Moviments estereotipats o d'acte-estimulació.

- Presència de rutines, extremat ordre.

- Demores en parlar.

- Entenen poc de bromes.

- Juguen sols, els seus interessos els creen solament ells.
- Eviten mirar als ulls.
- Tenen dificultat per captar el significat de la informació emocional expressada a través de canals no verbals (entonació, volum del parla, i gestos i posats facials i corporals); presència de respostes emocionals exagerades o poc coherents amb el context; dificultat per adaptar-se a situacions noves; limitades habilitats d'organització visuoespacial.; pobre rendiment en tasques que requereixen integració de la informació viso-motora; marcada limitació en les habilitats de relació social.
A més, tenen grans diferències que gràcies a totes les observacions realitzades he pogut adonar-me’n d’aquestes.
- El coeficient Intel·lectual en persones amb Síndrome d ́Asperger està en general per sobre del normal, i el C.I d'una persona amb autisme, està en general (no sempre) per sota del normal.
- La gramàtica i el llenguatge és altament funcional en les persones diagnosticades de Asperger i limitat en persones amb autisme.
-Tenen desitjos de fer amics els Asperger mentre que els segons presenten un desinterès i no els busquen.
- Les persones amb Asperger presenten problemes de llenguatge quan són nens i els nens amb autisme tenen retards en el llenguatge o absència.

- La major part dels Asperger poden independitzar-se i moltes de les persones diagnosticades amb autisme seran depenents o seran vigilades durant el transcurs de la seva vida, encara que hi ha molts casos d'independència, els mateixos que a poc a poc se'ls ha anat llevant l'ajuda o supervisió.
Així penso que ha estat un projecte molt profitós per mi on he pogut arribar a vàries conclusions i m'he endinsat en un món completament nou per mi. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario