Es diu que molts dels nens autistes viuen enganxats a la
seva sensorialitat. Sensacions, però, que no són pensades. Sensacions no
integrades i inconscients. Per tant, és de gran importancia afavorir el procés
de consciència d’aquesta sensorialitat, de percebre aquestes sensacions,
entenent que quan prenguin consciència d’aquestes, podran experimentar-les i
mentalitzar-les (Corominas, 1998).
Per tant, s’afirma que hi ha una disminució de les neurones amb les
funcions de connexió entre les neurones receptores de sensacions i les
connexions amb el tàlem (processador de les emocions) i el còrtex,
principalment del lòbul frontal, (processador de la conscienciació, la
intencionalitat i la representació simbólica) (Muñoz, 1999, Courchesne, 2005,
Viloca, 2012).
Aquesta disminució de les neurones que ajuden a connectar les vivències
sensorials amb les emocionals i la consciència d’aquestes vivències és present
en els nens amb TEA. D’aquesta manera, és un aspecte a tenir molt en compte a
l’hora de treballar amb aquests nens, per això he volgut que quedés contemplat.
Bibliografia:
No hay comentarios:
Publicar un comentario