Durant
la primera fase, m’he pogut endinsar una mica més en l’historial de cada
alumne. Això, ha fet que em posés més en situació i que tingui una imatge més
acurada d’ells.
En
primer lloc, cal dir que en R va passar la proba del WISC i amb aquesta és va esbrinar que té un
quocient intel·lectual d’un 109, és a dir, té un nivell mitjà alt; en el qual
es destaca molt bones capacitats intel·lectives i un altíssim potencial per al
raonament i l’abstracció. A l’escola té un pla individualitzat i assisteix al centre
psicopedagògic un cop a la setmana.
D’altra
banda, en G va arribar al centre per un trastorn de comportament a l’escola i
per un trastorn d’aprenentatge. Se li han passat dues proves: ADI-R i ADOS-G
amb les quals s’arriba a la conclusió que pateix un trastorn d’espectre
autista. A més, és atès per psiquiatria a l’hospital de nens de Barcelona i al
centre acut un cop per setmana.
Aquestes
dades, a més d’altres més confidencials que no citaré per aquí em van fer
veure i adonar-me de la situació i realitat
de cada alumne. Penso que és un fet indispensable per poder tirar endavant el
projecte, ja que abans de poder realitzar qualsevol tipus d’intervenció és
imprescindible analitzar bé el subjecte per poder establir-te uns objectius
acords a les necessitats de cada alumne.
Bibliografia:
- Material psicopedagògic del centre: informes, avaluacions i anotacions dels dos alumnes en qüestió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario