martes, 3 de junio de 2014

Informació per l'informe final


Durant aquesta sessió la psicopedagoga va proposar als alumnes que responguin a una sèrie de preguntes per així poder saber el que pensen de la seva situació i la seva problemàtica. Estàvem a la sala de teràpia amb sis alumnes, d’entre els quals uns d’ells tenen trastorns de conducta, d’altres TDAH, i un altre amb un TEA.
El qüestionari va ser el següent:

  • Motiu de la consulta quan vaig arribar a teràpia.
  • Situació d’escola: la relació amb els professors, companys, si em castigaven o no...
  • Situació emocional: com estava sentimentalment amb la família, els amics...
  • Aspectes positius del meu caràcter: quines són les coses bones que tinc. Aquest punt serveix per fer pujar l’autoestima dels alumnes. La psicopedagoga treballa molt aquest aspecte, ja que la majoria d’ells tenen problemes a l’hora de fer-se valorar, per això ella els hi remarca que vol que s’estimin i que treguin sempre tot allò positiu que tenen, que no tot és dolent.
  • Les meves principals dificultats: per així poder incidir en aquestes i així trobar possibles solucions.
Aquesta teràpia m’ha semblat molt interessant perquè he pogut observar com es veu cada un dels alumnes. Cada nen/a té la seva perspectiva i és de gran importància saber com es veuen per poder ajudar-los a superar-se cada cop més.
L’objectiu de la psicopedagoga en aquest cas és observar l’autoconcepte que tenen de si mateixos per així tenir-ho en compte a l’hora d’elaborar els informes finals. És important tenir en compte l’autoconcepte, ja que l’èxit o fracàs escolar són conseqüència d’un conjunt de factors que impliquen a tota la persona de l’alumne. El concepte que l’alumne té de si mateix condiciona la seva activitat escolar, els seus esforços, expectatives i els seus nivells de motivació i aspiració. Així, un autoconcepte positiu serà el millor fonament per a l’èxit acadèmic, encara que no sigui suficient.
La majoria dels estudis sobre les relacions entre l’autoconcepte i el rendiment són de tipus correlacional i no expliquen si l’autoconcepte és causa del rendiment o si, per contra, és el rendiment el qual determina l’autoconcepte. Així, m’agradaria citar la opinió de Purkey (1970-1983) el qual reflexa el sentit més comú entre els autors, quan diu que “la major evidència de la qual disposem ens dius que hi ha una contínua interacció entre el autoconcepte i el rendiment, s’influeixen mútuament, es un carrer de doble direcció”.
Bibliografia:

No hay comentarios:

Publicar un comentario