miércoles, 4 de junio de 2014

Acords pel Practicum II


Durant la meva estada en aquest gabinet psicopedagògic, he pogut observar les funcions principals de la meva tutora, la qual com ja sabeu són la de realitzar un diagnòstic i a partir d’aquí dur a terme una sèrie d’intervencions psicopedagògiques per fer que l’alumnat avanci tant acadèmicament com personalment. Finalment, realitza una avaluació per veure si tot allò que s’ha dut a terme ha produït efecte.
Durant la seva intervenció realitza una atenció directa als alumnes, un assessorament a les famílies, als alumnes i a les escoles, un seguiment dels casos juntament amb les escoles i una avaluació dels diferents trastorns d’aprenentatge i de conductes.

D’aquesta manera, després de donar-li moltes voltes al tema i de consultar-ho amb la psicopedagoga, hem arribat a la conclusió que el meu pràcticum II es dirigirà a realitzar un seguiment d’un grup d’alumnes amb TEA. Personalment, és un tema que em crida molt l’atenció i m’interessa. Durant aquests mesos he pogut veure com es comporten, però m’agradaria seguir de ben a prop aquests casos. Per això, m’he decantat per realitzar un estudi a fons d’un grup de teràpia en el qual la majoria pateixen un Trastorn d’Espectrum Autista. Tots són molt diferents, entre sí i com ja sabem n’hi han de diferents graus i tipologies.

Així, intentaré fer un treball d’aprofundiment elevat sobre aquest tema realitzant una fonamentació teòrica, aportant materials i contemplant tot el seu entorn (escola, família, serveis educatius externs...), és a dir, tant els macrosistemes com els microsistemes, si més no obtenint tota la informació rellevant.

Espero fer una bona tasca i sobretot aprendre molt realitzant-la.






No hay comentarios:

Publicar un comentario