Durant
la meva estada en aquest gabinet psicopedagògic, he pogut observar les funcions
principals de la meva tutora, la qual com ja sabeu són la de realitzar un
diagnòstic i a partir d’aquí dur a terme una sèrie d’intervencions psicopedagògiques
per fer que l’alumnat avanci tant acadèmicament com personalment. Finalment,
realitza una avaluació per veure si tot allò que s’ha dut a terme ha produït
efecte.
Durant la seva intervenció realitza una
atenció directa als alumnes, un assessorament a les famílies, als alumnes i a
les escoles, un seguiment dels casos juntament amb les escoles i una avaluació
dels diferents trastorns d’aprenentatge i de conductes.
D’aquesta manera, després de donar-li moltes voltes al tema
i de consultar-ho amb la psicopedagoga, hem arribat a la conclusió que el meu
pràcticum II es dirigirà a realitzar un seguiment d’un grup d’alumnes amb TEA.
Personalment, és un tema que em crida molt l’atenció i m’interessa. Durant
aquests mesos he pogut veure com es comporten, però m’agradaria seguir de ben a
prop aquests casos. Per això, m’he decantat per realitzar un estudi a fons d’un
grup de teràpia en el qual la majoria pateixen un Trastorn d’Espectrum Autista.
Tots són molt diferents, entre sí i com ja sabem n’hi han de diferents graus i
tipologies.
Així, intentaré fer un treball d’aprofundiment elevat sobre
aquest tema realitzant una fonamentació teòrica, aportant materials i contemplant
tot el seu entorn (escola, família, serveis educatius externs...), és a dir, tant
els macrosistemes com els microsistemes, si més no obtenint tota la informació
rellevant.
Espero fer una bona tasca i sobretot aprendre molt
realitzant-la.
No hay comentarios:
Publicar un comentario