Personalment, no tinc el privilegi d’acudir a
les reunions que realitza la meva psicopedagoga amb els membres de l’EAP i els
tutors/es dels alumnes que acudeixen al centre. Penso que seria una observació
molt interessant, però per qüestions laborals m’és impossible. Tot i així, tinc
la gran sort que ella m’explica el procés que segueix i la funcionalitat
d’aquestes. És per això que m’agradaria ressaltar el treball interdisciplinari , el qual tant vam remarcar a
l’assignatura “Intervenció
psicopedagògica”. El treball
interdisciplinari és una estratègia d'ensenyament- aprenentatge, una actitud de
la comunitat educativa, que decideix fer un pas endavant. Es fonamenta en el
marc d'un treball conjunt que recull continguts, procediments i valors de
cadascuna de les disciplines, estructurats en un tot coherent, avaluable de
forma acordada, amb uns criteris fruit de les decisions i posta en comú de
l'equip que ha dissenyat la interdisciplinarietat. L’experiència del treball en
comú entre tots, és a dir, del treball col·laboratiu fa més enriquidora i
fructífera la intervenció. En definitiva, defenso en tot moment la
interdisciplinarietat en les nostres intervencions psicopedagògiques, així tal
i com diu Zabala "la interdisciplinarietat no és una tècnica
didàctica sinó una actitud envers el procés d'ensenyament", que lliga el
procés d'aprenentatge a la realitat i el viure quotidià dels alumnes i a partir
d'aquí els fa avançar donant importància als seus interessos, iniciant
projectes d'investigació-acció que els permeten fer reflexions i treure
conclusions entorn els objectius i la pròpia vivència. Penso que treballar en aquesta direcció és un
fet bàsic i més amb alumnes amb diversitat funcional, ja que tots hem
d’anar en la mateixa línia, hem de tenir un objectiu comú per avançar en el
procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumne. Els objectius es mouen en el
terreny d'aconseguir destreses i competències de l'alumnat , per la suma d'esforços
en una mateixa direcció.
Hem d’aconseguir un
treball paral·lel entre els professionals de l’educació i la família, ja que
tot el que envolta a la persona és de gran importància per poder-se
desenvolupar positivament. Aquesta forma de treballar beneficia als alumnes,
donat que els mostra com abordatges diferents enriqueixen la percepció i el
coneixement de l'objecte d'estudi , alhora que clarifiquen la visió d'una
realitat que és múltiple i complexa.
Si cada un agafa un
camí diferent i no aprofundim en els mateixos aspectes l’infant possiblement no
pugui evolucionar d’una manera tan favorable. Entre els professionals de
l’educació hem d’estar en continu contacte, mestres amb psicopedagogs,
psicòlegs, equip directiu, claustre i fins i tot, metges i neuròlegs. Tot i
així, amb les continues retallades que existeixen avui dia aquest treball
interdisciplinari es fa més complicat. Des del meu punt de vista els
psicopedagogs haurien d’acudir més als centres per parlar amb els mestres i trucar-se
habitualment. Hem d’aconseguir que això passi posant tots de la nostra part per
tirar endavant aquest treball conjunt tant necessari i possible perquè l’alumne
evolucioni positivament en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge i en el seu
procés personal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario