domingo, 16 de noviembre de 2014

PRC2-Observació 1: "Pincho se va de vacaciones".

Durant tota l’estada d’aquest segon període de pràctiques, no només m’he centrat en el meu projecte, sinó que també continuo aprenent molts aspectes d’altres àmbits psicopedagògics. Per això, també m’agradaria que quedessin plasmades algunes de les experiències que vaig tenint, les quals trobo molt interessants compartir amb tots vosaltres.

Començo amb una sessió en la qual ens trobem en la sala de teràpia habitual amb un grup de nenes d’entre uns 8 i 11 anys. La majoria d’elles tenen dificultats per mantenir l’atenció voluntària davant d’activitats, tant acadèmiques com quotidianes unides a la falta de control dels seus impulsos.  D’aquesta manera, en aquesta sessió, les vol fer reflexionar sobre la importància que té el fet de molestar, fent-les veure que les persones que contínuament molesten per les mateixes coses acaben quedant-se soles. I això, ho fa a través d’un conte anomenat : “Pincho se va de vacaciones”. El conte el trobareu en el següent enllaç:

                                            
                                               Cuento: Pincho se va de vacaciones

Després d’haver explicat el conte, parlem entre totes del significat del conte i arribem a la conclusió que sempre podem fer alguna cosa que molesti als demés, en Pincho molesta per les seves pues però al adonar-se se les pentina i tot li va molt millor. Així, l’objectiu de la psicopedagoga es fer veure a les nenes que si sabem que fem alguna cosa que pot molestar als demés, sempre la podem canviar, el més important es adonar-nos i quan ens adonem modificar la nostra actitud.
Així, els hi fa escriure en un paper algunes de les coses que elles fan i que poden molestar als demés i surten aspectes com aquests:
  • Deixar a una amiga per una altre.
  • Fer sorolls estranys i jugar amb el meu cabell.
  • Riure d’un amic.
  • Fer-se el graciós o “xulo”
Un cop fet això, escriuen la història d’en Pinxo perquè a l’hora de redactar es quan s’ha d’estructurar la nostra ment i això els hi va molt bé per aprendre a centra-se, però a més han de realitzar el final de la història amb alguna punxa seva, és a dir, amb algun comportament que elles creguin que no és adient i que molesta als demés. Així, l’objectiu és que siguin ben conscients d’aquest fet per poder rectificar-ho el més aviat possible, sabent-se posar en la pell dels demés.
Durant tota la sessió m’he sentit molt a gust, he participat en tot moment, les nenes ja em pregunten allò que no entenen perquè li expliqui. Això fa que em senti com una més del grup. A més, la psicopedagoga em va donant explicacions del perquè fem cada cosa i s’interessa perquè entengui tot allò que fem. Em trobo molt a gust en aquest grup, ja que tant les alumnes com la tutora em tracten com una més.

Bibliografia:

No hay comentarios:

Publicar un comentario